Jak úspěšně zvládnout novoroční dietu?

novoroční dieta
Podělte se...Email this to someoneShare on LinkedInPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Také si každoročně dáváte předsevzetí, že začnete hubnout a zhubnete, ale po pár dnech se vzdáte? Poradíme, jak úspěšně dodržet novoroční dietu.

Také si dáváte každoročně předsevzetí, že letos začnete hubnout, přestanete kouřit, začnete se učit anglicky a po pár týdnech zjišťujete, že toto předsevzetí stejně postupně přestáváte dodržovat, a nakonec z toho máte jen špatné svědomí? Raději se pořádně připravte dopředu. I novoroční dieta se dá začít držet po svátcích, a přitom krásně zhubnout, stačí ji jen dodržet, a právě k tomu vám pomůže důkladná příprava.

Jídelníček

Nepodceňujte přípravu a najděte si stravovací program, který vám bude vyhovovat. Ano, budete se muset omezovat, to musíte pokaždé, když chcete zhubnout, ale nemusíte zcela vynechat vaše oblíbená jídla. Jako první tedy identifikujte, bez jakého druhu jídla se neobejdete. Nemyslím tím cukroví nebo bůček.

Pokud se neobejdete bez sladkého, můžete zkusit ke snídaním zdravé kaše, které můžete dosladit třeba lžičkou javorového nebo rýžového sirupu. Bez mléčných výrobků, sýrů, jogurtů a tvarohů si neumíte den představit? I ty můžete zařadit do svého jídelníčku, jen ve zdravějších variantách. I tuky do zdravého jídelníčku patří. A dokonce je jejich příjem nutný pro správnou funkci mozku, štítné žlázy, a dokonce některé vitamíny ze zeleniny jsou rozpustné v tucích, proto do salátu neodmyslitelně patří pár kapek olivového nebo třeba makového či sezamového oleje.

Neměli byste opomenout dobré maso (krůta nebo králík je ideální, kuřata z domácího chovu také), zeleninu, ať už syrovou nebo tepelně upravenou, sýry (ideální je cottage, třeba i na zapékání). Zkuste si tedy sestavit seznam vašich oblíbených potravin a hubnoucí jídelníček skládejte podle toho. Pokud tomu úplně nerozumíte, obraťte se na odborníka, vždy je totiž nutné, aby i při hubnutí zůstal zachován poměr základních živin na vitamínů, jinak bude vaše tělo trpět.



Zapomeňte na light výrobky

To poslední, co potřebujete zařadit do svého jídelníčku, jsou náhražky. Pokud je výrobek light, není zdravější, jen jsou v něm tuky nebo cukry (nebo obojí) nahrazeno chemickými složkami, které vám nepřinesou nic dobrého. V takových výrobcích nejsou ani vitamíny, ani minerály ani další látky navíc oproti běžným výrobkům.

Žádné hladovění

Mýtus, že čím méně budete jíst, tím více zhubnete, je již dávno vyvrácený a doufám, že na něj už nikdo ani v koutku duše nevěří. Zhubnout můžete pouze pokud budete jíst, bez toho to nepůjde. Dlouhodobými hladovkami si pouze rozhodíte metabolismus, který pak bude spalovat tuky ještě pomaleji a hubnutí půjde hůř. Hladovky fungují pouze v podobě jedno či dvoudenních detoxikačních programů, kdy pouze pijete ovocné a zeleninové šťávy, ale dlouhodobě nemají ani pro tělo význam.

Bez pohybu to nepůjde

Dalším důležitým bodem při shazování nadváhy je pohyb. Je ale pevně svázán s jídelníčkem. Bez jednoho nebo druhého nemůžete kvalitně zhubnout tak, aby se vám vyhnul jo-jo efekt a vaše nová postava vám vydržela. Jako první z pohybu je důležité zpevnění středu těla, tj. svalů, které pevně drží vaši páteř. Tato cvičení (core) jsou zaměřena právě na posílení hlubokého stabilizačního systému těla a ať už mezi ně patří lehké posilování, jóga, balanční cvičení, pilates nebo přímo core cvičení, zařaďte je nejméně jednou týdně. Doplňte je pak cvičením, které vám bude sedět a klidně vyzkoušejte různé typy cvičení, najděte si, co vám vyhovuje. Pohyb byste měli zapojit nejméně 4 x týdně.

Když nemáte čas

A kdo z nás ho má nazbyt? Nemám čas je nejčastější výmluva. Ale máte, každý ho máme, aspoň trošku. Můžete vstát ráno o chvilku dřív a zacvičit si. Večer při vaření si nachystejte jídlo i na další den. Chvilku vždycky najdete. Nemusíte hned chodit na dvě hodiny do fitka, zkuste se na internetu podívat na cvičební programy, najdete jich spoustu. Také aplikace do mobilu jsou účinné, pustíte si cvičení a za 20 minut máte odcvičeno, vezmete si jen kraťasy a triko a cvičit můžete i s nevyčištěnými zuby.

Úspěch zaručen

Vědci tvrdí, že našemu organismu trvá 21 dní, než si nové zvyky napíše a budou se vám zdát samozřejmé. Vydržte, tyto tři týdny ukotví váš nový životní styl a pokračovat už budete s lehkostí.

Přejeme vám nový rok plný úspěšných předsevzetí!

Podělte se...Email this to someoneShare on LinkedInPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+