Jak zvládnout silvestrovské oslavy bez bolení hlavy?

Jak zvládnout silvestrovské oslavy bez bolení hlavy?

Konec roku se blíží a s ním i silvestrovské veselí. Oslavy a pití alkoholu vystřídá druhý den nevolnost, bolest hlavy a celková únava. Jak se vypořádat s posilvestrovskou kocovinou?

Příprava

Všude se dočtete o tom, že nemáte pít na lačno. Důležitá je ale také příprava na spánek, protože právě kvalitní spánek zajistí vašemu tělu dostatečnou regeneraci. Lze předpokládat, že při návratu nebudete mít úplně chuť na hledání pyžama. Připravte si tedy ložnici, ještě než vyrazíte. Zatáhněte závěsy, abyste mohli spát co nejdéle a nebudilo vás denní světlo, připravte si na noční stolek velkou sklenici vody a na dostupné místo ono zmiňované pyžamo.

Nikdy nepijte alkohol na lačno

Ne nadarmo si někteří dávají před pitím panáka či velkou lžíci olivového oleje. Alkohol se díky tomu do těla nevstřebává tak rychle a pocit opilosti se dostavuje příjemně pomaleji.

Během večera

Každý si musí sám vyzkoušet, co na něj platí. Znám pár lidí, kteří mohou pít jak diví, ale nesmí to prokládat nealkem. To ale pro většinu nás obyčejných smrtelníků neplatí. Alkohol totiž dehydratuje a jednou z příčin ranní bolesti hlavy je právě dehydratace. Sklenici alkoholu proto prokládejte sklenicí vody.

Držte barvu

Ranní nevolnost zmírníte i tím, že nebudete míchat různé druhy alkoholu. Pokud se míchání nevyhnete, začínejte vždy od nejslabšího a postupujte výš.

Spěte co nejlépe

Po návratu oceníte přípravu před odchodem, díky zataženým závěsům budete moci déle a kvalitněji spát, pokud vypijete sklenici vody, potlačíte tak ranní bolesti hlavy.

alkohol

Ráno

Po propité noci se probouzíte s bolením hlavy, v puse jako v polepšovně, žaludek jako na vodě a stále se motáte. Co s tím?

  1. doplnit tekutiny
  2. doplnit vitaminy
  3. doplnit minerály

Ideální je například kuřecí vývar, který navíc zklidní žaludek. Mnohým pomáhá sklenice mléka či kefíru. S ohledem na žaludek volte lehká a snadno stravitelná jídla.

Zbytkového alkoholu se nejlépe zbavíte pohybem na čerstvém vzduchu. Nemusíte hned podávat sportovní výkony, stačí krátká procházka. Okysličíte mozek a svému tělu dáte pokyn pro další pálení alkoholu.