7 tipů, jak si udržet zdraví i v zimě

pomoc při nachlazení

Střídání teplot a prochlazení přispívá k oslabení imunitního systému. Jak si udržet zdraví i v zimě?

1. Dodržujte pitný režim

Slazené a kofeinové nápoje významně oslabují náš imunitní systém. Pití šesti až osmi sklenic vody či bylinkového čaje pomůže správné hydrataci a trávení a udrží vás svěží po celý den.

2. Dostatek spánku

Spánek je nejefektivnějším způsobem, jak doplnit energii po náročném dni. Dostatečně dlouhý spánek v tmavé místnosti dá vašemu tělo signál pro výrobu hormonu melatoninu, který posiluje imunitní systém.

3. Pryč s cukry

Nejenom že přiberete na váze, ale cukry také blokují vstřebávání potřebných živin a minerálů, a tím snižují imunitní systém. Pokud vás chuť na sladké nenechá v klidu, dejte přednost ovoci či hořké čokoládě.

4. Česnek

Látky obsažené v česneku pomáhají tělu bojovat s infekcí a nachlazením.

5. Zinek

Zinek napomáhá k obnově slabého imunitního systému. Najdete jej zejména v hovězím, vepřovém a drůbežím mase, vejcích a mořských plodech. Mezi potraviny obsahující zinek patří také obilniny, fazole, sýry a ořechy, ale tyto přírodní zdroje poskytují zinek ve formě hůře přijatelné pro lidský organismus.

6. Jezte dostatek ovoce a zeleniny

Jezte denně pět porcí ovoce a zeleniny. Ideálně více zeleniny než ovoce, abyste tělo nezatěžovali přílišným přísunem cukru.

7. Bez pohybu to nepůjde

Pohyb pomáhá udržet vaši váhu v mezích, navíc vám dodá v zimě tolik potřebnou energii. Procházky zimní krajinou, lyžování či běžky jsou ideální.