7 potravin, které posílí vaši imunitu a pomůžou při chřipce a nachlazení

žena na louce

V krku vás bolí, že si rozmýšlíte každé polknutí… hlava se vám za chvíli rozletí na malé kousky… nemůžete dýchat. Je to jasné, něco na vás leze.

Vyzkoušejte potraviny, které vám s bojem proti bacilo-virovým záškodníkům pomohou.

stroužky česneku

1. Česnek

Ne, není to známý zápach česneku, který děsí viry a bakterie, které mohou za vaše nachlazení a nemoci. Jejich postrachem je látka allicin, hlavní aktivní složka nalezená v česneku, která je známá pro své antibakteriální a antimikrobiální účinky.

hovězí steak

2. Hovězí

Pokud potřebujete nastartovat imunitní systém, jezte hovězí maso. Hovězí je bohatým zdrojem zinku a je to právě zinek, který je důležitý k výrobě bílých krvinek, které chrání naše tělo.

sladké brambory

3. Sladké brambory

Ačkoli sladké brambory nejsou nejznámější potravinou v boji proti nemocem, jsou skvělým zdrojem vitaminu A, který hraje významnou roli při obraně sliznic.

zázvor

4. Zázvor

Tato superpotravina je jedním z nejrozšířenějších koření, obzvláště hojně využívaná v indické kuchyni. Zázvor je plný antioxidantů a je považován za přírodní lék s vysokými protizánětlivými účinky.

tmavá listová zelenina

5. Tmavá listová zelenina

Ačkoli si mnoho lidí spojuje citrusové ovoce s vysokým obsahem vitaminu C, tmavá listová zelenina jako špenát, kel či rukola jsou také plné tohoto zázračného vitamínu, který si poradí s každým nachlazením a podpoří imunitu.

divoký losos zdraví

6. Divoký losos

S podzimem a zimou ubývá slunečních hodin a nám ubývají zásoby vitaminu D. Vitamin D je důležitou živinou, která bojuje s chřipkou a nachlazením, proto nezapomínejte jíst potraviny bohaté právě na tento vitamín. Skvělým zdrojem je divoký losos, tuňák, sardinky či vaječné žloutky.

kuřecí vývar zdraví

7. Kuřecí vývar

Vaše maminky a babičky opět měly pravdu: když jste nemocní, není nic lepšího než kuřecí vývar. Tento zázračný elixír vám pomůže se rychle zotavit a doslova vás postaví na nohy.